niedziela, 24 marca 2013

Pesto, presto!

Pesto, presto!
31 grudnia 2006

Zawsze mówiłam, że niektóre rzeczy wymagają stosownego oprzyrządowania, czyli parku maszynowego. Taki – dajmy na to – mazurek cytrynowy nie wyjdzie, jeśli nie mamy porządnego rozdrabniacza. Chyba że my sami będziemy robić za rozdrabniacz, na co szkoda młodego życia.
Albo sos pesto. Do niego też jest potrzebny porządny mikser. Wyobrażam sobie, że wystarczy również moździerz oraz nadludzka krzepa w ręcach. Krzepy nie mam, a sos zrobiłam, co zajęło mi jakieś 10 minut razem z myciem miksera.
Utarłam razem: dwa pęczki pietruszki (wczoraj tylko jeden, ale to był pęczek od pani Bożenki z budki, wyjątkowo hojny i dorodny), jakieś dwie łyżki orzechów włoskich, trzy ząbki czosnku, szczyptę soli morskiej, dwie łyżki parmezanu i z pół szklanki oliwy.
Oczywiście, mogłam dać bazylię, ale pietruszka dla nas jest w gruncie rzeczy dużo bardziej egzotyczna. Tak to się porobiło.
W nowym roku życzę jak najlepszego oprzyrządowania i takiego nawitaminizowania, jak w moim sosie pesto.

1 komentarz:


  1. Napisane przez lamerka około 6 rok (lata) temu.
    Pesto nie całkiem presto

    Napisane przez Cot-->lamerka około 6 rok (lata) temu.
    10 mnut to nie jest presto? To wiecej czasu zajeloby pojscie do sklepu! Do siego!

    Napisane przez FALBALBANA około 6 rok (lata) temu.
    FAJERWERKI GOTOWE DO ODPALENIA?????
    -JUŻ ZA CHWILECZKĘ….
    -JUż ZA MOMENCIK…..
    R * B * D * K !!!!!

    Napisane przez Cot-->Falbana około 6 rok (lata) temu.
    Fajerwerki byly, ze tak powiem, platoniczne. Calkierm dobrze bylo widac je z okien.Pzyznaje, ze nawet w 2000 roku takiego pokazu nie bylo.

    Napisane przez artdeco około 6 rok (lata) temu.
    nowy rok zaczyna sie tak, jak sie skonczyl stary; slubny wyrzucil mi patelnie, bo uwaza, ze mam za duzo oprzyrzadowania

    Napisane przez lamerka około 6 rok (lata) temu.
    Jako nałogowa narzekaczka jestem zmuszona zapytać: A GOTOWANIE MAKARONU TO PIES?
    I w ogóle do jakiego sklepu. Pesto wyłącznie przyjmuję w darze

    Napisane przez Cot-->lamerka około 6 rok (lata) temu.
    Co prawda, to prawda, pani dobodziko. Makaron nie pies. Ale znam rzeczy, ktore gotuja sie jeszcze dluzej

    Napisane przez Cot-->artdeco około 6 rok (lata) temu.
    Czy o dziala w obie strony? Czy oko za oko, wiertarka za patelnie?

    Napisane przez artdeco około 6 rok (lata) temu.
    niestety w jedna, jest zbyt duzy i silny, ale zato dosypuje mu soli do herbaty

    OdpowiedzUsuń